Aktiv bebis

En kommentar
Den här bebisen är verkligen aktiv. Väldigt mycket och tydliga rörelser så gott som hela dagarna. Är inte många minutrar då det är lugnt i magen! Lugnande att känna bebisen men samtidigt blir jag jätteorolig då det gått någon timme och den inte rört sig.
 
Om ett par dagar går jag in i vecka 32 och nu har jag inplanerade besök hos Kvinnohälsovården varannan vecka. Känns skönt att bli kontrollerad så ofta.
 
För ett par veckor sedan gjorde jag glukosbelastning vilket alla gravida erbjuds i det landsting som jag tillhör. Jag hade ganska högt blodsocker (8,9), vilket har oroat mig en del. Men idag gjorde jag ett "vanligt" blodsockerprov och det låg bara på 5,4. Så skönt. Måste ha varit julens alla onyttigheter som gjorde att det var högt förra gången.
 
För övrigt så har jag börjat längta efter bebisen nu. Har inte vågat längta innan men nu tillåter jag mig att faktiskt tänka på framtiden. Ska bli så spännande att få se vad det är för en liten filur där inne som håller igång för fullt!
 
1 Martina:

skriven

Hej! Jag hittade precis till din blogg i och med att jag läser runt ang sena missfall...är mitt uppe i mitt just nu och ska till sjukhuset imorgon och genomgå allting... känns såklart fruktansvärt och jag är rädd men vet att det måste göras. Läser det du skrev förra året och känner igen mig i princip allt, förutom att jag ändå inte hade det på känn...min första graviditet och har således ingen aning om hur det "ska" kännas .. men vågade aldrig riktigt hoppas på något sätt men när rul dagen kom så hade jag aldrig någonsin kunnat föreställa mig att det skulle sluta såhär... Fostret dog, som det verkar redan i vecka 13+6 men i mitt huvud är det ju nästan halvvägs och det gör så ont att tänka på. Overkligt är bara förnamnet..Ser ju att du vågade bli gravid igen och jag hoppas verkligen att jag kommer att göra det med ❣️ det kommer vara tungt, framförallt psykiskt, hur ska man våga lixom? Förväntar mig inget svar men behövde bara skriva av mig 🙏🏻 all lycka till dig

Svar: Åh jag känner så med dig! Ingen ska behöva uppleva det du och jag gått igenom. Jag hoppas verkligen att du vågar bli gravid igen, för min del är det vad som krävts för att jag ska läka. Nu sitter jag här med min lilla pojke som föddes den 26 mars. Hade jag inte vågat försöka på nytt så hade ju inte han funnits! All styrka och massor av kramar till dig! ❤️
Lisa Bengtsson